لنز چشمی رنگی و طبی برند فرشتون کره ای

لنزهای چشمی رنگی و طبی برند فرشتون جزو برندهایی است که تنوع رنگی بسیار زیبا و جذابی دارد و به همین دلیل با استقبال زیادی هم رو به رو شده است.

به دلیل آنکه لنز رنگی زیبایی و لنز طبی رنگی در صنعت آرایشی و درمانی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، برند فرشتون هم توانسته با برخورداری از کیفیت و تنوع رنگی بالا، جایگاه خوبی در بین انواع برندهای لنز چشمی داشته باشد.

خرید لنز چشم سبز 👈👈

در تولید و ساخت لنزهای چشمی، هر کدام ازشرکت های سازنده لنز چشم فرمولاسیون خاص خود را دارند که با پیشرفت تکنولوژی در صدد آن هستند با تکیه بر استفاده از بهترین تکنولوژی در ساختار لنز، بازار رقابتی و جذب مشتری را به خود اختصاص دهند.

پیش از این در مقالات ایران لنز به این موضوع پرداخته ام که برای انتخاب لنزهای رنگی نباید صرفا به رنگ دلخواه توجه کرد، بلکه مولفه های بسیار مهم تری هستند که باید معیار اصلی خرید لنز چشم باشد.  به طور مثال مولفه ای که باید به آن بسیار توجه شود، سایز لنز چشم (دیامتر، بیس کرو) است.

برای اینکه از سایز چشم تان مطلع شوید حتما نزد یک چشم پزشک و یا اپتومتریست بروید تا مبادا بعد از خرید لنز مورد نظرتان دچار مشکل شوید .

به این مثال توجه کنید: اگر دیامتر چشم شما ۱۴٫۵۰ باشد اما لنزی که تهیه می کنید دارای دیامتر ۱۴.۸۰ است، دور لنز از عدسی چشم شما بیرون می زند و باعث می شود چهره ی شما به شکل نامطلوبی دیده شود و علاوه بر آن باعث آسیب رسیدن به چشم ها نیز می شود.

موفه های مهم تری که در زمان خرید لنز چشم باید به آن توجه شود شامل: میزان اکسیژن رسانی، درصد محتوای آب؛ تاریخ مصرف، متریال ساخت لنز و… می باشد.

خرید لنز آبی 👈👈

مشخصات لنزهای رنگی برند فرشتون

کمپانی برند فرشتون علاوه بر تولید لنزهای رنگی زیبایی و طبی رنگی لنزهای دیگری تحت عنوان لنز فانتزی یا لنز هالووین نیز تولید می کند که معمولن برای مراسم های خاص لنز چشم برند فرشتون و ویژگی هایی که دارد با شما صحبت کنم تا با این برند لنز بیشتر آشنا شوید.

با ما همراه باشید

  • ساخت کشور کره جنوبی
  • دارای لنزهای دوردار و بدون دور
  • در ساخت لنز فرشتون، از متریال hema استفاده شده است
  • مدت استفاده آن ها ۳ماهه () می باشد.در صد محتوای آب آن ۳۸ درصد است.
  • هم در نوع لنز رنگی زیبایی بدون نمره تولید می شود و هم در نوع لنز طبی رنگی (مناسب برای کسانی که چشم های ضعیف دارند و می خواهند به جای عینک، از لنز چشم استفاده کنند)
  • دارای رنگ بندی های بسیار زیبا و طبیعی و پرطرفدار است
  • دیامتر (قطر لنز) لنزهای فرشتون ۱۴٫۵ و بیس کرو (میزان انحنای چشم) آن  ۸٫۶ است
  • دارای تاییدیه بهداشتی و مجوزهای بین المللی می باشد.

خرید لنز چشم برند فرشتون 👈👈

خصوصیلات لنزهای هالووین یا فانتزی برند فرشتون

یکی دیگر از تولیدات برند فرشتون، لنز فانتزی یا لنز هالووین است که نمی توان از آن ها به عنوان لنز روزمره استفاده کرد و فقط برای چند ساعت قابل استفاده است

این لنزها فقط در نوع بدون نمره تولید می شوند واستفاده آن برای مناسبت های خاص می باشد.

در مراسم های خاص مثل هالووین یا برای ایفای نقش در تئاتر یا نمایش در نقش های ترسناک یا غیر واقعی مورد استفاده قرار می گیرد

👈👈 خرید لنز هالووین برند فرشتون

برای خرید لنز چشم برند فرشتون می توانید به سایت ایرن لنز  مراجعه نمایید و با مشاوران ما بهترین رنگ مناسب با چهره تان را خریداری نمایید.

اگر نیاز به لنز طبی بی رنگ دارید و یا نمره چشم شما آستیگمات است و نمی توانید از لنزهای طبی رنگی استفاده کنید می توانید از مشاورین ما به صورت رایگان  راهنمایی بگیرید و بهترین و با کیفیت ترین لنز طبی بی رنگ را انتخاب نمایید.

اپتومتریست: سحر قاسمی

لنز چشمی رنگی و طبی مارک سوییتی کره ای

لنز بعدی که می توانم به عنوان بهترین مارک های لنز رنگی و طبی رنگی نمره دار معرفی کنم برند سوییتی کره ای می باشد که یکی از معتبرترین مارک های لنز چشمی به شمار می آید و کاربران می توانند از آن به عنوان لنز سالانه استفاده کنند.

افرادی که از لنز رنگی زیبایی بدون نمره به عنوان یک ابزار آرایشی استفاده می کنند و یا به دنبال لنز طبی رنگی نمره دار هستند می توانند با خیال راحت این برند را تهیه کنند و از کیفیت بالایی که دارد لذت ببرند.

لنزهای رنگی و طبی برند سوییتی در چشم بسیار راحت است و چشم ها را اذیت نمی کند و باعث مشکلاتی مثل خستگی و خشکی چشم و یا سردرد نمی شود.

لنز بسیار نازکی است و من به عنوان اپتومتریست این لنز را به شدت پیشنهاد می کنم

از مهم ترین مزایای لنز چشم برند سوییتی، میزان واتر کانتنت یا محتوای آن است که ۵۵% می باشد و این درصد بسیار بالای هیدراتاسیون باعث می شود چشم در طول استفاده از لنز مرطوب بماند و از ابتلا به خشکی چشم جلوگیری می کند.

من یک اپتومتریست هستم و سال ها در زمینه لنز و عینک تجربه دارم و به طور کامل با مشکلاتی که لنزها می توانند برای چشم به وجود بیاورند واقف هستم و به همین علت این برند را به شما کاربران عزیز لنز چشمی پیشنهاد می کنم

و در صورت استفاده آگاهانه از لنز جزو بهترین برندهای لنز چشمی به شمار می آید

این مارک از لنز چشمی در رده ی بهترین و باکیفیت ترین برندهای موجود در فروشگاه ایران لنز می باشد که خوشبختانه توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. .

برای اینکه از خصوصیات و ویژگی های این لنز بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

خرید لنز چشم برند سوییتی 👈 👈

لنزهای چشمی رنگی و طبی برند سوییتی چه ویژگی هایی دارد؟

محصول کشور کره جنوبیتولید شده از جنس Hemaمدت استفاده پس از باز کردن پلمپ ۱ ساله استدارای لنزهای رنگی زیبایی بدون نمره و نمره دار برای چشم های ضعیفدارای دیامتر ۱۴٫۵۰ و بیس کرو ۸٫۶رنگ بندی زیبا، متنوع و طبیعیدارای در صد آب ۵۵%جلوگیری از خستگی و خشکی چشمنرم و سبک و استفاده بسیار راحتمناسب برای چشم های حساسدارای نوع  لنز طبی رنگی و لنز رنگی زیبایی

بدون نمرهقیمت مناسب و مقرون به صرفهدارای لنز رنگی دوردار و بدون دور

لنزهای برند سوییتی بسیار طبیعی هستند و برای افرادی که خواهان تغییرات طبیعی می باشند بسیار مناسب است همچنین این برند بسیار با کیفیت بوده و در چشم بسیار سبک و راحت می باشد.

برای خرید بهترین مارک لنز رنگی و بهترین مارک لنز طبی رنگی می تولنید به فروشگاه لنز چشم ایران لنز مراجعه فرمائید.

اپتومتریست: سحر قاسمی

برند مینی آوا بهترین لنز چشمی رنگی و طبی کره ای

برند مینی آوا جزو بهترین مارک های لنز چشمی است که بسیار نازک است و به همین دلیل در چشم بسیار راحت است به طوری که کاربر احساس نمی کند لنز داخل چشمش گذاشته است و به همین دلیل نیز توانسته طرفداران زیادی را جذب کند.

برند مینی آوا دارای طیف رنگی بسیار طبیعی می باشد و برای کسانی که دوست ندارند تغییرات زیادی با گذاشتن لنز در چهره شان ایجاد شود به شدت پیشنهاد می شود.

پس تا به اینجا به سه تا مزایای مهم این برند پرداخته شد:

کیفیت بالا و راحتی در چشم

نازک بودن لنز به طوریکه کاربر احساس نمی کند لنز گذاشته است

دارای طیف رنگی بسیار طبیعی

ویژگی های لنز چشم برند مینی آوا

  • ساخت کشور کره جنوبی
  • جنس Hema
  • دارای ۵۵% میزان محتوای آب
  • جلوگیری از خشکی و خستگی چشم
  • لنز سالانه ( مدت زمان استفاده از لنز بعد از باز کردن پلمب آن)
  • دارای base curve میزان انحنا ۸٫۶
  • دارای diameter  قطر لنز ۱۴٫۵۰
  • برخورداری از مجوزهای  GMP  CE  FDA
  • جلوگیری از خستگی و خشکی چشم
  • بسیار نلزک و سبک است
  • احساس راحتی زیادی به کاربر می دهد
  • دارای رنگ های طبیعی
  • دارای لنز رنگی بدون نمره و لنز طبی رنگی نمره دار
  • لنز چشم برند مینی آوا یک لنز سالیانه است بدین معنی که پس از باز کردن پلمب لنز کاربر تا 1 سال می تواند از لنز استفاده نماید
  • برند لنز چشمی مینی آوا برای کسانی که قبلا جراحی چشم مثل: لیزیک و لازک و.. انجام داده اند بسیار مناسب است زیرا هم درصد آبرسانی بالایی دارد و هم بسیار نازک و راحت است.

 خرید لنز چشم برند مینی آوا

اپتومتریست: سحر قاسمی

منبع: https://iranlens.ir/miniava-contactlenses/

لنز چشمی برند اپرا کره ای در سایت ایران لنز

برند اپرا را به عنوان یک اپتومتریست که بهترین برندهای لنز چشمی را آزمون و خطا کرده ام ، قطعن این برند را جزو 5 برند برتر نام خواهم بود

برای خرید لنز چشمی ، باید مولفه های متعددی را در نظر بگیریم چون لنز تماسی به طور مستقیم با چشم در ارتباط است و در صورت استفاده از لنز نامناسب و بی کیفیت و یا استفاده ی نادرست به چشم هایمان آسیب جدی خواهیم رساند.

لنز چشم برند اپرا یکی از برندهای لنز چشمی است که کلیه ویژگی های یک لنز خوب را در بر دارد که البته این را باید بگویم که فناوری ساخت و متریال به کار برده شده در لنز ها روی قیمت آن ها تاثیر دارد.

همانطور که می دانید در موقع خرید لنز باید به درصد آب و میزان اکسیژن رسانی آن به  چشم ها نیز باید توجه کرد هر چه میزن در صد آب لنزها بیشتر باشد، در چشم هم راحت تر خواهد بود

لنز چشم رنگی زیبایی بدون نمره و طبی رنگی برند اپرا یکی از بهترین برندهای لنز چشمی می باشد که فرد با آن ها بسیار احساس راحتی می کند.

یکی از خصویات لنزهای چشمی خوب درصد بالای محتوای آب یا همان واتر کانتنت در آن ها می باشد که باعث می شود چشم خسته نشود و در طولانی مدت باعث اذیت شدن چشم ها نمی شود. همچنین به دلیل مرطوب نگه داشتن چشم ها، از خشکی چشم جلوگیری می کند.

امروز می خوام درباره ی ویژگی ها و مزایایی که لنز چشمی برند اپرا داره اطلاعاتیو بهتون بدم تا از خرید خودتون مطمئن تر بشید.

با ما همراه باشید.

درباره مزایا و خصوصیات لنز چشمی برند اپرا opera بیشتر بدانیم

  • لنز چشم برند اپرا از ۵۵% محتوای آب برخوردار است و به همین علت از خستگی و خشکی چشم جلوگیری می کند.
  • ساخت کشور کره جنوبی می باشد
  • اخته شده از مواد (heme) می باشد
  • طیف رنگی بسیار زیبا، طبیعی و متنوعی دارد
  • هم دارای لنز دوردار است و هم لنز بدون دور.
  • قطر لنزهای برند اپرا ۱۴/۲ و میزان انحنای یا میزان انحنای آن ۸٫۶ می باشد.
  • طراحی آن به بسیار خاص و شیک است و فاقد هرگونه خط و خطوط و پیکسلی در سطح لنز است و بدون برجستگی روی چشم می نشیند و باعث می شود طبیعی تر به نظر برسد
  • لنز بسیار راحت و سبک و نازکی می باشد
  • هم دارای لنز طبی رنگی نمره دار و هم رنگی زیبایی بدون نمره می باشد
  • افرادی که چشمان ضعیف بانمره منفی دارند می توانند از لنزهای طبی این برند استفاده کنند
  • نمره بندی لنز چشم اپرا با استپ های نیم نمره تا شماره -۶ است.
  • مدت زمان استفاده از لنزهای این برند به شکل لنز فصلی است ، یعنی پس از باز کردن پلمپ آن به مدت ۳ ماه می توان از آن ها استفاده کرد
  • این برند به تازگی لنزهای سالانه تولید کرده است
  • لنز رنگی ماریانا و لایت اسکای بلو این برند دست ساز می باشد
  • دارای مجوزهای FDA, GMP, CE, است

👈👈خرید لنز چشم بند اپرا

برای خرید بهترین برند لنز رنگی و بهترین برندهای لنز طبی رنگی می توانید به سایت ایران لنز مراجعه نمایید

منبع: https://iranlens.ir/opera-contactlenses/

خرید لنز چشم رنگی برند ترسا لاکچری / tresa luxury

برند ترسا لاکچری یکی از بهترین برندهای لنز چشمی و با کیفیت می باشد که در این مقاله می خواهم در خصوص اهمیت کیفیت لنزهای چشمی صحبت کنم.

در مقاله های پیشین بلاگ ایران لنز مطالعه کرده اید که چرا باید حتمن از لنزهای با کیفیت استفاده کنید.

دوستان توجه دشته باشید چشم ما یکی از حساس ترین اعضای بدنمون به شمار میاد که خیلی آسیب پذیره و چون لنز به طور مستقیم با خود چشم سر و کار داره حتمن باید یکسری مولفه ها داشته باشه تا به چشم ما آسیب نزنه.

حتمن براتون پیش اومده که وقتی لنز می زارید دچار خستگی، سوزش و یا خشکی چشم شدید این مشکلات یا به خاطر کیفیت لنزتونه یا به خاطر عدم رعایت موارد بهداشتی.

لنز چشمی مورد تایید چه ویژگی هایی دارد؟

  • یک لنز خوب و با کیفیت باید درصد آب مناسبی داشته باشه و عمل رطوبت رسانی به چشم و درست انجام بده چون اگر این دو مولفرو داشته باشه در صورتی که موارد بهداشتی و رعایت کرده باشید از خشکی و خستگی چشم جلوگیری می کنه.
  • علاوه بر این باید از لنزهایی استفاده کنید که متناسب با سایز چشم شما  باشه، یعنی دیامتر آن بزرگتر یا کوچکتر از مردمک چشم شما نباشد.
  • اگر لنزی که خریداری می کنید از سایز چشم شما بزرگتر باشد، هم چشم تان را می زند و هم ممکن است از چشم بیرون بپرد و هم از نظر ظاهری ناخوشایند به نظر بیاید.
  • اگر هم لنز کوچکتر باشد ممکن است لنز در چشم ثابت نشود و تکان بخورد.
  • برای اینکه سایز دیامتر و بیس کرو لنزتان را به طور دقیق بدانید می توانید به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه کنید
  • اگر از لنزهای بی کیفیت صرفا به خاطر ارزون بودن آن ها استفاده کنید در طولانی مدت نتیجه ی آسیب هایی که به چشم وارد کرده رو خواهید دید که متاسفانه در بعضی مواقع این آسیب ها غیر قابل جبران خواهد بود.
  • چون همونطور که گفتم چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است و  به شدت آسیب پذیر است.

در این مقاله می خواهم در مورد یکی از بهترین و با کیفیت ترین لنز های چشمی به نام ترسا لاکچری صحبت کنم چون یکی از معتبر ترین برندهای چشمی است که سلامت چشم های شما را تضمین می کند.

برای اینکه از برند با کیفیت بیشتر بدانید حما تا پایان این مقاله همراه من باشید.

  لنز چشمی برند ترسا لاکچری چه مزایایی دارد؟

  • مارک لنز چشمی ترسا لاکچری جزو بهترین برندها در میان تولید کنندگان لنز چشمی می باشد.
  • مدت زمان استفاده از این برند یه صورت سالانه است و یک  لنز سالانه به شمار می آید.
  • لنزهای چشمی برند ترسا لاکچری با کیفیت بالایی که دارد توانسته در بین کاربران لنز جایگاه ویژه ای پیدا کند.
  • این لنزها در چشم بسیار راحت هستند و درصد اکسیژن رسانی و رطوبت دهی بالایی برای چشم دارد.
  • لنزهای ترسا لاکچری از جنس hema می باشد و ساخت کشور کره جنوبی است.
  • علاوه بر این، این کمپانی تولید کننده لنز چشم، دست به ساخت لنزهای با کیفیت دست ساز زده است که طرفداران بسیار زیادی دارد.
  • لنزهای دست ساز برند ترسا لاکچری رنگ های بسیار خاص و طبیعی دارد و طراحی آن بسیار منحصر به فرد است و مردمک ریزتری نسبت به سایر لنزهای غیر دست ساز دارند.
  • در ساخت لنزهای دست ساز ترسا لاکچری از فناوری سیلیکون هایدروژل استفاده شده است که باعث راحتی هر چه بیشتر در چشم می شود.
  • این لنزها هم در نوع لنز رنگی زیبایی بدون نمره و هم در نوع لنز رنگی نمره دار مخصوص افرادی که چشمان ضعیفی دارند تولید می شود.
  • دیامتر یا همان قطر لنز برند ترسا لاکچری ۱۴٫۵۰ است و بیس کرو یا همان میزان انحنای آن ۸٫۶ می باشد.
  • درصد میزان محتوای آب آن ۵۵% است و یک مزیت برای کاربران لنز به شمار می آید زیرا باعث می شود سطح چشم همواره مرطوب باند و از خشکی چشم جلوگیری می کند.
  • دارای تمامی مجوز های لازم بهداشتی و جهانی می باشد.
  • تنوع رنگی بالایی دارد و برای همه افراد با انواع رنگ پوست و مو مناسب است.
  • هم لنز دوردار دارد که باعث بزرگنمایی می وشد و هم بدون که حالت طبیعی تری به چشم می دهد.
  • لنز چشمی برند ترسا لاکچری در گروه بهترین لنز رنگی و طبی رنگی قرار دارد.
  • نمره بندی آن از -۰٫۵۰ تا -۶٫۰۰ است

منبع: https://iranlens.ir/tresa-luxury/

👈👈 خرید لنز چشم برند ترسا لاکچری

آیا کرونا ویروس از طریق لنز چشم قابل انتقال است؟

کرونا ویروس، معظلی که متاسفانه امروز بیش از ۵۰ کشور جهان را درگیر کرده است و تا کنون دارویی برای درمان این ویروس خطرناک پیدا نشده است.

شیوع کرونا ویروس در کشور چین و در شهر ووهان بود. شهر ووهان تقریبا دارای ۹ میلیون جمعیت است که تا ۱۸ فوریه سال جاری ۷۴ هزار نفر به آن مبتلا شدند.

این ویروس برای افراد سالمند و یا بیمارانی که ایمنی بدن آن ها پاییین است خطرناک تر و متاسفانه کشنده است.

در ابتدای پیدایش این ویروس با آزمایشاتی که بر روی افراد مبتلا انجام شد مشخص شد بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان علائم خفیفی داشتند اما سالمندان و افراد بیمار بیشتر در معرض خطر بودند.

این ویروس تا به حال به کشورهای زیادی از جمله تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، امریکا، ایتالیا، عربستان و البته ایران سرایت کرده است و تعداد زیادی از مبتلایان فوت کرده اند.

منشاء کرونا ویروس چه بود؟

شیوع و منشاء کرونا ویروس از چین است و آن هم به دلیل خوردن گونه ای از خفاش بوده است که مورد پخت و پز قرار گرفته و عامل ایجاد این بیماری شده است.

متاسفانه این ویروس که به آن کووید ۱۹ هم گفته می شود به سرعت به دیگر کشورها هم انتقال پیدا کرد. یکی از بدترین ویژگی های این ویروس سرعت مسری بودن آن است.

به دلیل سرعت انتقال ویروس شاهد فراگیری آن در سطح بین الملل هستیم و چون این بیماری در ابتدا علائمی ندارد و نشانه های آن خاموش است، فرد مبتلا بدون آگاهی در سطح شهر رفت و آمد می کند و به همین سادگی ویروس را منتقل می نماید.

علائم ابتلا به کرونا ویروس چیست؟

کرونا ویروس از علائم ساده سرما خوردگی تا علائم حاد سارس برخوردار است. سارس یک سندروم حاد تنفسی است.

در سال ۲۰۰۲ بیماری سارس در چین ۸۰۰۰ نفر را درگیر کرد که منجر به فوت ۷۷۴ نفر در جهان شد.

از مهم ترین علائم کرونا ویروس می توان به تب، سرفه های خشک و ادامه دار و همچنین تنگی نفس و شدید و نفس نفس زدن اشاره کرد.

به محض مشاهده این علائم بایستی سریعا به پزشک مراجعه نمایید و آزمایشات لازم جهت تشحیص کرونا ویروس را انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان به این ویروس مداوا می شوند و اگر به موقع تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرند جای نگرانی وجود ندارد.

روش های جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا ویروس چیست؟

این روزها در همه رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی، مجلات و روزنامه ها و تمامی پزشکان یک صدا فقط از رعایت بهداشت شخصی در برابر مقابله با انتشار هر چه بیشتر این بیماری می گویند.

مهم ترین و ساده ترین کاری که به عنوان یک شهروند می تواینم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس و حفظ سلامت خود انجام دهیم رعایت بهداشت شخصی و بهداشت محیطی است که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  • شستشو و ضد عفونی دست ها به صورت مرتب
  • ضد عفونی تمامی وسایل و اشیائی که با آن در ارتباط هستید
  • استفاده از دستکش یک بار مصرف
  • استفاده از ماسک بهداشتی ( ترجیحا ماسک فیلتردار) به خصوص افرادی که نشانه های سرماخوردگی دارند
  • خودداری از دست دادن و روبوسی کردن
  • ضد عفونی کردن تمامی محیط (مانند دستگیره های درب، دکمه های آسانسور و…)
  • مصرف غذاهای کاملا پخته شده
  • خودداری از قرار گرفتن در محیط های شلوغ ( مهمانی ها، مراکز خرید، مدارس و دانشگاه ها و…)
  • پرهیز از تماس دست آلوده به دهان و چشم
  • خودداری از رها کردن دستمال کاغذی مصرف شده، ماسک و دستکش در سطح شهر
  • رعایت فاصله با افراد نشانه دار( حداقل ۱۵۰ سانتیمتر)
  • پرهیز از تماس حفاظت نشده با حیوانات
  • قرنطینه خانگی و خودداری از رفت و آمدهای بی مورد و غیر ضروری

کرونا چگونه به بدن انسان انتقال پیدا می کند؟

ویروس کرونا در نوع انسان به انسان در صورتی است که فرد سالم در معرض سرفه یا تماس لمسی با فرد بیمار قرار بگیرد.

علاوه بر این به دلیل آنکه ویروس کرونا بر روی سطوح در مدت زمان طولانی باقی می ماند یکی دیگر از عوامل ابتلا به این بیماری است.

به عنوان مثال اگر شخصی که به این ویروس مبتلا است بدون دستکش، دستگیره درب ها یا دکمه های آسانسور را لمس کرده باشد و بعد از وی شخص سالمی دستش را به همان سطوح بزند امکان ابتلا به بیماری در وی وجود خواهد داشت.

البته اگر دست آلوده را به دهان و صورت و چشم های خود نزند خطری وی را تهدید نمی کند.

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می کنیم در این مدت به هیچ عنوان دست های خود را به صورت و چشم های خود نمالید و حتما دست هایتان را با مایع و یا ژل ضد عفونی کننده و همچنین ترکیب آب و الکل شستشو دهید.

آیا ویروس کرونا از طریق چشم یا لنز چشم انتقال می یابد؟

این سوال برای بسیاری از افراد که عادت دارند دستشان را به صورت و چشم های خود می مالند پیش می آبد که آیا اگر دست هایمان را به چشممان بزنیم کرونا می گیریم؟

در جواب باید بگویم بله. ویروس ها و بیماری ها همگی از راه چشم قابل انتقال هستند. اگر شما دست های آلوده خود را به چشمانتان بزنید به سرعت آلودگی ها و بیماری ها وارد بدنتان خواهد شد.

حالا که بیماری کرونا هم سر و کله اش پیدا شده باید بیشتر دقت کنیم که تا دست هایمان را که ضد عوفونی نکرده ایم و یا با آب و صابون نشسته ایم به چشم هایمان نزنیم.

چگونگی انتقال کرونا ویروس از طریق چشم ؟

چند روز پیش یک نفر خیلی نگران به من پیام داد که برای خرید لنز چشم به فروشگاهی مراجعه می کند و چون در انتخاب رنگ لنز چشم رنگی مردد بوده است همه آن ها را تست کرده است و حالا که فهمیده ویروس از طریق چشم وارد بدن می وشد بسیار نگران بود که آیا به کرونا مبتلا شده یا خیر؟

قبلا در خصوص خطرات استفاده از لنز مشترک بسیار صحبت کرده ایم که علاوه بر آلودگی های محیطی که به لنز می چسبد، خود چشم رسوبات پروتئینی سختی تولید می کند که با استفاده از لنز مشترک تمام بیماری های فرد را انتقال می دهد.

در این شرایط حساس که تنها راه نجات همه ما پیشگیری از این بیماری است اجت ناب از هر نوع رفتار پر خطر، ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

در نتیجه نه تنها استفاده از لنز مشترک و تستر ممنوع است بلکه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مشترک نیز اکیدا ممنوع می باشد.

یادمان نرود نجات جان یک نفر جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک در حقیقت نجات جان خود ما و بقیه افراد جامعه است.

اگر تمام نکات بهداشتی را رعایت کینم و تا اطلاع ثانوی از دورهمی ها و تجمع در محیط خودداری کنیم نقش بزرگی در ریشه کن کردن این ویروس خطرناک ایفا کرده ایم.

برای ضد عفونی محیط اطرافمان از ویروس کرونا از چه موادی باید استفاده کنیم؟

در درجه اول پیشنهاد می شود اگر در جایی بودید که دسترسی به مواد ضد عفونی کننده نداشتید از صابون برای شستن دست ها استفاده کنید.

به مدت ۲۰ ثانیه خوب کف دست هایتان را بشویید، حواستان باشد از شستن انگشتان شست و مچ دست ها غافل نشوید.

اگر در منزل هستید و یا جایی هستید که به الکل سفید (اتانول) دسترسی دارید، برای اطمینان بیشتر از الکل مخصوص دست استفاده نمایید که حاوی ۶۰ درصد الکل است. البته اگر در این روزها بتوانید الکل برای ضد عفونی پیدا کنید!

برای ضد عفونی کردن محیط و سطوح خانه و محل کار، آسانترین و در دسترس ترین محلول وایتکس می باشد.

وایتکس دارای غلظت ۵ درصدی می باشد و یک تمز کننده و ضد عفونی کننده قوی به شمار می آید.

برای ضد عفونی کردن محیط و سطوح یک واحد از وایتکس را در ۹ واحد آب سرد مخلوط کنید و برای ضد عفونی سطوح آن را اسپری کنید و بعد با دستمال محل را تمیز نمایید. این ترکیب نقش مهم و موثری در ضد عفونی شدن محیط دارد.

الکل صنعتی یا متانول چیست و چه کمکی به ضد عفونی کردن سطوح یا بدن انسان می کند؟

اتانول یا الکل سفید یک ترکیب شیمیایی خاص است که در نوشیدنی های الکلی با درصدهای مختلف وجود دارد.

اتانول کاربردهای مفید و فراوان دیگری نیز دارد و به دلیل نقطه انجماد پایین در صنعت ضد یخ سازی از آن بهره مند می شوند.

محلول ۷۰ تا ۸۵ درصد آن برای ضد عفونی کردن بسیار پر کاربرد است و برای از بین بردن باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها از آن ها استفاده می کنند.

اما متانول یا الکل صنعتی ضعیف ترین محلول در بین الکل ها برای از بین بردن میکروب ها می باشد و در موارد بسیار نادر از آن برای این امر استفاده می کنند.

همچنین الکل صنعتی از راه پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی جذب بدن می شود و بسیار خطر زا است.

علاوه بر این بر روی بینایی بسیار تاثیر گذار است و فوق العاده قابل احتراق می باشد. این محلول یک ماده ی سمی است و نوشیدن آن باعث نابینایی و حتی مرگ می شود.

به همین خاطر در این روزهایی که الکل سفید یافت نمی شود ممکن است بعضی از افراد به دنبال خرید این ماده خطرناک بروند که مصرف آن را اکیذا ممنوع می دانیم.

کرونا ویروس چگونه درمان می شود؟

درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد اما تحقیقات در حال انجام است. ولی در بیشتر موارد علائم خود به خود از بین می روند. در صورتی که علائم بیماری فراتر از علائم سرماخوردگی بود حتمن به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان می‌توانند با تجویز داروی درد یا تب، علائم را تسکین دهند. CDC می‌گوید دستگاه بخور یا دوش گرم می‌تواند به گلو درد یا سرفه کمک کند. نوشیدن مایعات زیاد، استراحت و خواب کافی تا حد امکان همچنین می‌تواند در درمان این ویروس موثر باشد.

آیا تا به امروز واکسنی برای متوقف ساختن یا درمان کرونا ساخته شده است؟

متاسفانه واکسنی برای توقف این ویروس کشف نشده است. بنابراین تنها راه جلوگیری از سرایت آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است.

به هیچ کدام از شایعاتی که مبنی بر درمان کرونا از جمله کشف واکسن، داروی ضد کرونا و … در صفحات مجازی تبلیغ می شود توجهی نکنید.

تنها راه برای رهایی از این بیماری پیشگیری از آن است. مراقب خود و اطرافیانمان باشیم.

منبع: سایت ایران لنز

اپتومتریست: سحر قاسمی

لنز طبی رنگی چشم چیست؟ چه کاربردی دارد و بهترین مارک آن کدام است؟

افراد زیادی هستند که به خاطر ضعیفی چشمشان از عینک طبی استفاده می کنند اما گاهی اوقات دوست دارند برای تنوع و یا خستگی از عینک از لنز چشم استفاده کنند.

لنز طبی رنگی علاوه بر اینکه دید افراد را بسیار بهتر می کند زیبایی ظاهری نیز به چهره آن ها می بخشد.

در حقیقت باید بگوییم لنز طبی رنگی لنز چشمی است که علاوه بر نمره دار بودن، دارای تم های رنگی متنوعی است که افراد می توانند بر اساس ویژگی های ظاهری خود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لنز چشمی طبی رنگی چیست؟

لنز های طبی رنگی را به نام لنز طبی زیبایی نیز می شناسند. این لنز ها امکان این را برای کاربر فراهم می کنند تا با دست باز رنگ چشم های خود را تغییر دهند و علاوه بر آن دید خوبی به دست بیاورند و دیگر نیازی به عینک نداشته باشند.

از لنزهای چشمی طبی رنگی هم می توان به صورت روزمره استفاده کرد و هم می توان در مراسم های خاص یا در شرایطی که امکان استفاده از لنز وجود ندارد بهره مند شد.

آیا استفاده از لنز طبی رنگی به چشم آسیب می رساند؟

افرادی که دچار اختلالات بینایی در طیف نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم هستند می توانند با استفاده از لنز طبی رنگی مشکلات بینایی خود را رفع نمایند.

لنزهای طبی رنگی دارای تم های متنوع رنگی است که افراد با استفاده از آن ها می توانند چهره ای جدید و جذاب تر داشته باشند.

با تغییر رنگ در لنزهای طبی زیبایی، تغییری در دید افراد به وجود نخواهد آمد و همچنان می توانند با استفاده از این لنزها بهترین و بیشترین وضوح دیدرا داشته باشند.

برای رفع مشکلات دوربینی و نزدیک بینی این لنزها بهترین گزینه هستند و می توانند کمک بسیاری در رفع اختلالات بینایی به کاربر نمایند.

لنزهای طبی رنگی در انواع لنز روزانه، لنز فصلی و لنز سالانه تولید می شوند. که لنزهای روزانه و فصلی در بسته بندی بلیستر(پلاستیک) و لنزهای سالانه در بسته بندی ویال (شیشه) در بازار موجود است و کاربران می توانند تا زمان اتمام تاریخ مصرف لنزها از آن استفاده نمایند.

بر روی بسته بندی لنز ها تمام اصطلاخات تخصصی لنزهای چشمی از جمله نمره چشم، دیامتر، بیس کرو و… درج شده است.

مشکلات استفاده از لنز طبی رنگی چیست؟

لازم به ذکر است لنزهای طبی رنگی موجود در ایران از یکسری محدودیت ها برخوردار است. به طور مثال افرادی که نمره چشم مثبت دارند در ایران نمی توانند از لنزهای طبی رنگی استفاده کنند چون در بازار وجود ندارد. مگر اینکه به صورت سفارشی از خارج از کشور وارد کنند.

افرادی که نمره چشم آستیگمات دارند هم جزو گروه نمره های ضعیف مثبت می باشند و به سختی می توانند در ایران ، لنز طبی رنگی پیدا کنند.

ما در ایران لنز به کمک اپتومتریست های این مرکز از مشتریان خود می خواهیم نمره آستیگمات و ضعیفی چشم شان را به ما بگویند و در صورت امکان نمره آستیگمات را به نمره ضعیفی چشم آن ها اضافه خواهیم کرد تا بتوانند لنز دلخواه خود را خریداری نمایند.

(در صورتی که امکان تبدیل وجود نداشته باشد پیشنهاد می کنیم از لنز چشم طبی بی رنگ استفاده نمایند.)

افرادی که نمره چشم آستیگمات است و اصرار به استفاده از لنز چشم دارند حتما با مشورت پزشک بایستی اقدام به تهیه لنز چشم نمایند.

برخی از لنزهای طبی رنگی محدودیت نمره چشم دارند. یعنی به طور مثال  فقط تا نمره -6.00 یا -10.00 را دارا می باشند. و اگر کاربر برند خاصی مد نظر داشته باشد و نمره چشم او بالا باشد امکان استفاده از لنز طبی رنگی را ندارد.

در این مواقع کارشناسان ما  به شما برند مشابه یا لنزهای طبی بی رنگ با کیفیت بالا را معرفی می نمایند.

کدام یک از برندهای لنز طبی رنگی جزو بهترین مارک ها هستند و توصیه می شود؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت مد افراد بسیاری زیادی طرفدار استفاده از لنز چشم رنگی هستند.

چشم ها یکی از اجزای تاثیر گذار در صورت هستند که با تغییر رنگ و آرایش چهره بسیار زیبا تر و جذاب تری به ما می بخشد.

خوشبختانه تولید کنندگان لنز چشم محدودیتی برای افرادی که چشم های ضعیفی دارند قائل نشده اند و لنزهای چشمی تولید کرده اند که علاوه بر زیبایی بتوانند با آن ها محیط اطراف خود را بهتر ببیند.

لنزهای طبی رنگی در رنگ ها وسایزهای مختلف و با متریال های گوناگون ساخته می شوند و بر همین اساس قیمت آن ها تغییر پیدا می کنند.

قرنیه چشم ها تنها عضوی هستند که مستقیما اکسیژن خود را از هوا می گیرند. یکی از بهترین مولفه های لنزهای چشمی، متریال به کاربرده شده در آن تحت عنوان سیلیکون هایدروژل است.

در نتیجه در زمان خرید لنز طبی رنگی به متریال به کار برده شده در آن توجه زیادی داشته باشید.

البته نمی توان گفت که فقط لنز سیلیکون هایدروژل برای چشم مناسب است و دیگر متریال ها برای چشم ضرر دارند.

هر چشمی شرایط خاص خود را دارد و چشم پزشک و یا اپتومتریست با بررسی وضعیت چشم شما تشخیص می دهند که چه نوع لنزی برای  شما مناسب تر است.

از دیگر ویژگی های لنزهای چشمی خوب جلوگیری از اشعه های مضر مانند اشعه ی UV  می باشد و همچنین دارای درصد آب مناسبی باشد تا در زمان استفاده فرد اذیت نشود و به خشکی چشم مبتلا نگردد.

با ذکر تمامی این ویژگی برندهای زیر را می توایم به عنوان بهترین برندهای لنز طبی رنگی معرفی نماییم:

  • برند ترسا: لنزهای سالانه ترسا از جنس Hema می باشد و درصد محتوای آب آن 55% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی است.
  • برند اپرا: لنزهای فصلی اپرا از جنس Hema می باشد و درصد محتوای آب آن 55% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی است.
  • برند فرشتن: لنزهای فصلی فرشتون از جنس Hema می باشد و درصد محتوای آب آن 38% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی است.
  • برند مینی اوا: لنزهای سالانه مینی آوا از جنس Hema می باشد و درصد محتوای آب آن 55% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی است.
  • برند سوییتی: لنزهای سالانه سوییتی از جنس Hema می باشد و درصد محتوای آب آن 55% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی است.
  • برند ترسا هند مید: لنزهای سالانه ترسا دست ساز از جنس سیلیکون هایدروژل می باشد و درصد محتوای آب آن 55% درصد می باشد و ساخت کره جنوبی و متریال آمریکا است.

لنزهای نام برده شده جزو با کیفیت ترین لنزهای چشمی طبی رنگی می باشد اما تمامی لنزهای موجود در فروشگاه ایران لنز جزو لنزهای مورد تایید و با کیفیت است که تمامی آن ها از مجوزهای بهداشت  از سازمان های مربوطه را برخوردار است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بهترین لنز طبی رنگی می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ما به صورت رایگان ارتباط برقرار نمایید و از خرید خود لذت ببرید.

آیا خوابیدن با لنز چشمی تماسی برای چشم ضرر دارد؟

بسیاری از کسانی که کاربر دائم لنز چشم هستند از چشم پزشکان و اپتومتریست ها می پرسند که آیا می توانند با لنز چشم بخوابند یا خیر؟. در پاسخ به این سوال باید قطع به یقین جوب دهیم که خیر نمی توان با لنز خوابید اماچون گاهی استثناعاتی وجود دارد از افرادی که در خصوص خوابیدن با لنز سوال می پرسند باید پرسیده شود که با چه لنزی می خوابند؟ لنز آن ها دارای چند درصد محتوای آب می باشد؟ میزان اکسیژن رسانی لنز چشم آن ها چه قدر است؟ آیا لنز آن ها از جنس هیدروژل سیلیکون است؟ و… .

شاید در دفعات اولی که فرد با لنز می خوابد دچار مشکل حادی نشود اما به مرور زمان و تکرار آن باعث بیماری های چشمی خطرناکی می شود که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

چرا چشم پزشکان حتی اجازه خوابیدن با لنزهای سیلیکون هایدروژل را نمی دهند؟

معمولا افرادی که دچار ضعف بینایی و مشکلات چشمی هستند تمایل بیشتری به استفاده از لنز طبی نسبت به عینک دارند. به این دلیل که استفاده از لنز چشم به مراتب راحت تر از استفاده از عینک می باشد و ظاهر زیباتری به فرد می بخشد. اما مساله ی مهمی که وجود دارد و چشم پزشکان و اپتومتریست ها به آن تاکید دارند عدم استفاده از لنزهای تماسی به طور دائمی می باشد.

همانطور که می دانید قرنیه چشم به عنوان تنها عضو بدن از راه هوا نفس می کشد و به آن اکسیژن رسانی می شود و این عمل حتی در خواب هم ادامه دارد اما زمانی که فرد با لنز می خوابد لایه ای روی قرنیه چشم را می پوشاند و مانع از اکسیژن رسانی به آن می شود.

خوابیدن با لنز چشم به طور مکرر چه آسیب هایی به چشم وارد می کند؟

  • قرنیه چشم از عواملی که باعث آسیب رسیدن به چشم می شود جلوگیری می کند. درحقیقت می توانیم اینطور بگوییم اولین عارضه خوابیدن با لنز اینگونه است که با اکسیژن نرسیدن به چشم، لنز دچار خشکی شود وبه سختی می توان لنز را از چشم خارج کرد و هتگام در آوردن لنز، به چشم صدمه وارد شود.
  • زمانی که قرنیه چشم اکسیژن رسانی نمی شود به ناچار وریدهای جدیدی باید وظیفه اکسیژن رسانی را به عهده بگیرند که در این زمان بیماری تحت عنوان نئو وسکولاریزاسیون گریبان گیر فرد می شود. این بیماری باعث می شود تا فرد به سختی از لنز تماسی استفاده نماید.
  • در صورت خوابیدن با لنز به طور مداوم و پر تکرار فرد دچار چشم درد و التهاب چشمی به نامکراتیت می شود.
  • یکی دیگر از عوارض خوابیدن با لنز عفونت قرنیه چشم است که می تواند منجر به زخم قرنیه(پارگی محافظت نشده)، نئو وسکولاریزاسیون (تورم بیش از خد رگ های خونی موجود در قرنیه)، کراتیت (التهاب قرنیه) شود.
  • زمانی که افراد با لنز چشم می خوابند فشار خارجی بر چشم وارد می شود که سبب خستگی چشم ها و تاری دیده آن ها می گردد.
  • استفاده مکرر از لنز به خودی خود باعث فرآیند سندرم خشکی چشم می شود که این فرآیند در صورت خوابیدن با لنز سریع تر صورت می گیرد.

علائم آسیب های چشمی که بر اثر خوابیدن با لنز چشمی به وجود می آید چیست؟

همانطور که گفته شد عوارض با لنز خوابیدن بسیار است و می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد. زمانی که فرد به طور مکرر از لنز استفاده می کند و با آن می خوابد دچار بیماری های چشمی و مشکلاتی می شود که دارای علائمی به شرح زیر می باشد:

  • خارش چشم
  • حساس شدن به نور
  • حساسیت چشمی
  • قرمزی چشم
  • التهاب چشم
  • احساس تاری در دید
  • ترشح چشم
  • اشک ریزی چشم به طور غیر عادی

چه کار کنیم تا از خطرات خوابیدن با لنز جلو گیری کنیم؟

در حال حاضر می توان گفت لنزهای تماسی چشمی که از جنس هیدروژل سیلیکون می باشند به نسبت دیگر لنرهای چشمی ۵ برابر ایمن تر برای خوابیدن با لنز هستند اما با این حال توصیه می شود تا جایی که امکان دارد با لنز نخوابید.

اگر ناچار به خوابیدن با لنز چشم شدیمچه اقداماتی باید انجام دهیم؟

توصیه ی شود اگر به هر دلیلی نتوانستید درهنگام خواب لنزهایتان را از چشم خارج نمایید روز بعد حتما لنزهایتان در بیاورید و ارعینک استفاده نمایید زیرا باعث می شود چشم هایتان استراحت کند و وضوح دید بهتری داشته باشید.

“هشدار”

با اینکه به طور مکرر تذکر داده می شود که با لنز چشم نخوابید اما بعضی از افراد علائم هشدار دهنده ی عواض خوابیدن با لنز را جدی نمی گیرند و به مرور زمان دید آن ها کاهش می یابد و حتی ممکن است منجر به کوری چشم شود. در نتیجه با پیدایش کوچکترین علائم به پزشک مراجعه نمایید تا اقدامات لازم صورت گیرد و از عواقب جدی آن پیشگیری به عمل آید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از خرید انواع لنز چشمی در طیف لنز چشم رنگی، لنز چشم طبی و لنز طبی رنگی و یا خرید محصولات جانبی لنز از جمله: مایع لنز، قرص لنز و قطره لنز چشمی می توانید با مشاور اپتومتریست ایران لنز سرکار خانم سحر قاسمی تماس برقرار نمایید و یا برای ثبت سفارش به سایت ایران لنز مراجعه نمائید.

چرا بعضی از افراد با گذاشتن لنز چشمی دچار خشکی چشم می شوند؟

اغلب کسانی که از لنز چشم در انواع لنز چشم رنگی و لنز طبی استفاده می نمایند همواره دچار این مشکل هستند که لنز باعث خشکی چشم آن ها شده است؟ آیا واقعا لنز چشم باعث خشکی چشم می شود؟ شما هم تجربه این اتفاق را داشته اید؟ در این مقاله در خصوص علت خشکی چشم در زمان استفاده از لنز چشم را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

خشکی چشم چیست؟

این مشکل به دلیل فقدان یا کاهش بسیار شدید اشک و سطح چشم به وجود می آید که می تواند در دراز مدت سبب تحریک و ناراحتی های آزاردهنده ی هر چند خفیف اما دائمی و یا التهاب بخش قدامی چشم شود.

لنز چشم باعث خشک ترشدن چشم در افرادی می شود که از قبل مبتلا به خشکی چشم بوده اند یعنی با گذاشتن لنزخشکی چشم تشدید می گردد به عبارت ساده ترعلت خشکی چشم، لنز چشمی نیست. ما بارها به این مساله اشاره کرده ایم افرادی که دچار خشکی چشم هستند حتما پیش از تصمیم به خرید لنز مشکلشان را درمان نمایند.

دلیل خشکی چشم با گذاشتن لنز چشم؟

مشکل ابتلا به خشکی چشم در افرادی که به طور دائم از لنز استفاده می کنند بسیار شایع است و این مشکل بیشتر در افرادی دیده می شود که چشم های ضعیف دارند اما در سایر افراد هم نیز دیده می شود.

خشکی چشم یعنی اشک به مقدار لازم تولید نشود یا با ترکیبات مناسب تولید نمی شود و یا آنکه به دلایل متفاوتی رطوبت سطحی چشم خیلی سریع خشک می شود علت خشکی چشم به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • بالا رفتن سن فرد باعث می شود تا میزان اشک کمتری تولید شود و در نتیجه فرد به این عارضه مبتلا شود.
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین و داروهای فشار خون علت خشکی چشم است.
  • زندگی در مناطقی که بسیار گرم است و یا گرد و غبار و خاک در آنجا زیاد است ازعوامل دیگر ابتلا به این عارضه می باشد.
  • کم پلک زدن، به طور مثال افرادی که به طور مداوم با کامپیوتر و گوشی های موبایل سر و کار دارند و یا دارای بیماری پارکینسون هستند و کمتر پلک می زنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری چشمی می باشند.
  • استعمال دخانیات و استفاده طولانی مدت از لنزهای چشمی هم می توانند از علت های تشدید کننده این سندرم چشمی باشد

علائم خشکی چشم چیست؟

این عارضه بسیار آزار دهنده است و افرادی که به آن مبتلا هستند دائما احساس خشکی، سوزش، تاری دید، خراشیدگی و یا احساس وجود یک جسم خارجی در چشمشان دارند در موارد حادتر اشک ریزی شدید هم پیدا می کنند در صورت داشتن هر یک از این علائم سریعا به پزشک مراجعه نمائید تا اقدامات لازم برای درمان این بیماری از سوی پزشک صورت گیرد.

“توجه داشته باشید گاهی خشکی چشم خود نشانه ی بیماری هایی همچون سیتمیک مثللوپوس، آرتریت روماتوئید، روزاسه و یا سندروم شوگرن است”

خشکی چشم چگونه درمان می شود؟

بسیاری از افرادی که لنز چشم را جایگزین عینک نموده اند بر این باورند که استفاده از لنز باعث خشکی چشم در آن شده است هر زمانی که لنز را داخل چشم گذاشتید و احساس سوزش، قرمزی و یا اشک ریزی دااشتید لنز را از چشمتان خارج کنید و با محلول خوب شستشو دهید این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد اگر مشکل شما با این کار برطرف نشد علت می تواند از حساسیت به برند لنزتان باشد و یا استفاده از محلول لنز نامناسب. قطره های مرطوب کننده و روان کننده گزینه مناسبی برای رفع این مشکل در هنگام استفاده از لنز می باشد زیرا باعث می شوند آب از دسته رفته لنز جبران شود و مانع از برداشته شدن آب چشم می شود.

“در خصوص استفاده از بهترین برند لنز رنگی و یا بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین محلول لنزخوب حتما با یک اپتومتریست و یا چشم پزشک مشورت نمائید”

در نگهداری از لنز چشم بایستی دقت زیادی شود. یکی از عمده مواد سازنده لنز نرم آب می باشد. زملنی که لنز در معرض هوا قرار می گیرد مقدار زیادی از آب موجود در آن بخار می شود و لنز برای اینکه بتواند ظاهر خودش را حفظ کند ناچار به برداشت آب چشم می شود که همین امر باعث این سندرم چشمی می گردد. در نتیجه هر چه میزان درصد آب لنز کمتر باشذ لنز میزان کمتری آب از دست رفته خواهد داشت و ناچار به برداشت از آب چشم نمی باشد.

خوشبختانه در حال حاضر لنزهای چشمی مخصوصی تولید می شوند که به طور قابل توجهی علائم این عارضه را کاهش داده است و مخصوص افرادی است که مبتلا به خشکی چشم هستند.

شایان ذکر است بهترین کار برای درمان خشکی چشم پیش از خرید لنز چشم، مراجعه به پزشک است. برخی از افراد به دلیل آنکه می ترسند پزشک به آن ها بگوید دیگرنمی توانند از لنز استفاده کنند از مراجعه به دکتر خودداری می کنند که با تولید لنزها و محلول های مخصوص خشکی چشم این مشکل برطرف شده است.

دوستان به این مساله توجه داشته باشید اول بایستی علت این سندرم توسط پزشک تشخیص داده شود تا بهترین روش درمان برای شما اعمال گردد. گاهی ممکن است پزشک برای علت و درمان میزان اشک چشم را اندازه گیری نماید.

سایت ایران لنز

عمل چشم فمتولیزیک و اسمایل چیست وبرای چه بیماری هایی از این طریق درمان می شود؟

عمل چشم فمتولیزیک و اسمایل – این جراحی های چشمی به جهت دسترسی به لایه های زیرین چشم و  درمان آن صورت می گیرد، پزشک بایستی بر روی سطح قرنیه برشی وارد نماید که به آن فلپ گفته می شود که میزان این فلپ در عمل لیزیک عمق بیشتری دارد و در عمل لازک و PRK بسیار کمتر است. در گذشته برای برش فلپ ار تیغه های میکروکراتوم استفاده می شد و در طی مراحل عمل لیزیک بایستی پس ازاصلاح عیوب در لایه های زیرین چشم،  فلپ را در جای خود قرار می دادند ولی در چند سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی برش فلپ توسط لیزر فمتوسکند انجام می گیرد که عمق آن  بسیار ظریف تر شده است و نیازی به قرار دادن فلپ نیست زیرا به حدی میزان برش نازک است که خود ترمیم می گردد.

پس از چندی  با ترکیب لیزر اگزایمر و فمتوسکند تکنیک جدیدی تحت عنوان فمتولیزیک شکل گرفت که دقت بسیار زیادی داشت و برای درمان عیوب انکساری چشم از آن بهزه مند می شدند که البته هنوز هم بسیار رایج است اما هزینه بسیار بالایی دارد.

پس از روش فمتولیزیک شیوه دیگری از عمل چشم ابداع شد به نام عمل چشم اسمایل که در آن با خارج کردن لنتیکول توسط یک برش کوچک به اصلاح دید بیمار می پردازند . این روش اصلاح شده و بسیار پیشرفته تر است که تنها توسط لیزر فمتوسکند صورت می گیرد و هزینه های آن بسیار کاهش یافته است.

عمل جراحی چشم فمتولیزیک چگونه انجام می شود؟

فمتولیزیک یک روش نوین جراحی چشم برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگاتیسم می باشد که جزو تاثیر گذارترین و آخرین متدهای جراحی چشم به شمار می آید جراحی چشم از طریق فمتولیزیک توسط  ترکیب لیزر اگزایمر و  فمتوسکند انجام می شود که میزان عمق برش آن بسیار ضعیف می باشد . بیشترین کاربرد فمتوسکند برش قرنیه می باشد. البته لیزر فمتوسکند کاربردهای دیگر درمانی مانند گلوکوم یا همان آب سیاه، رفع مشکلات رتین یا شبکیه را نیز دارد که پرکاربردترین آن ها برش قرنیه طی عمل لیزیک می باشد.

لیزر فمتوسکند در هر پالس مادون قرمز فقط چند فمتو ثانیه است یعنی در حدود  ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، که  در این مدت زمان مجالی برای آسیب رسیدن به نواحی جانبی پیدا نمی شود. این لیزر توسط کامپیوتر قابل کنترل است که می توان اشعه آن را به طور دقیق کنترل نمود به همین دلیل انرژی لیزر به طور کامل در یک نقطه مشخص در سطح و یا عمق قرنیه تابانده می شود که باعث دقت و ظرافت هر چه بیشتر در عمل می گردد.

مزایای عمل جراحی چشم فمتولیزیک چیست؟

عمل چشم لیزیک و فمتولیزیک هر دو به دلیل درمان عیوب انکسازی چشم انجام می شود که با گذشت زمان وپیشرفت تکنولوژی روش عمل و لیزر درمانی بهتر و خالی از ایراد شده است. از همین روی روش جراحی چشم فمتولیزیک که ترکیبی از لیزر اگزایمر و فمتوسکند است هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به اختصار به آن پرداخته ایم.

 لیزر فمتوسکند چه ویژگی هایی دارد؟

  • میزان عمق برش لیزر بسیار کم و ظریف است
  • لایه برش خورده توسط لیزز فمتوسکند در مدت زمان بسیار کمی جوش می خورد.
  • نیاز به بخیه ندارد
  • دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد
  • سرعت، ظرافت و ایمنی بسیار بالایی دارد
  • به دلیل سرعت ارسال پالس های لیزر فمتوسکند در چند ثانیه، آسیبی به نواحی جانبی چشم وارد نمی شود
  • اشعه برش لیزر فمتوسکند فقط در یک نقطه متمرکز است و باعث دقت و ظرافت بیشتری می شود و برش های صاف و منظمی ایجاد می کند
  • امکان تنظیم برش های ظاهری و قطر و زاویه فلپ وجود دارد.

لیزر اگزایمر چه ویژگی هایی دارد؟

  • سرعت، ظرافت، دقت و ایمنی بالای دارد
  • بهره مندی از متد ره گیری سریع حرکات چشم (Eye Tracker)
  • از ایجاد حرارت بر روی قرنیه و خشکی قرنیه ممانعت می کند
  • باعث بالا رفتن کیفیت دید بیمار و کاهش دوره نقاهت بیمار با به کار گیری از روش Flying Spot می شود
  • خطر ابتلا به عفونت چشم را به حد اقل می رساند.

فرق بین عمل جراحی چشم فمتولیزیک و PRK در چیست؟

  • زمان بهبودی بسیار سریع تر: بیمار پس از عمل چشم فمتولیزیک پس از گذشت ۲۴ ساعت دید کاملی را به دست می آورد در حالی که در عمل پی آر کی بیمار شاید کمی دچار مشکل شود و مدت زمان به دست آوردن دید کامل بیشتر باشد.
  • اصلاح طیف گسترده ای از میوپی (نزدیک بینی): در عمل جراحی فمتولیزیک می توان تا ۱۲ دیوپتررا تصحیح کرد اما در جراحی پی آر کی اصلاح بیش از ۷ دیوپتر منجر به بازگشت نمره چشم، کاهش دید و یا کدورت قرنیه می گردد.
  • امکان تکرارعمل: در موارد بسیار نادری ممکن است بیمار نیاز به جراحی مجدد داشته باشد تا دید او کامل تر شود. جراحی چشم فمتولیزیک امکان مجدد عمل را برای بیمار فراهم می کند و مانند بار اول جراحی زمان بهبودی بسیار کم است
  • ماندگاری تاثیر عمل: نمره چشم بیمار پس از ۳ تا ۶ ماه ثابت می شود و کیفیت دید او بسیار بالا می رود و در طی این زمان به جز در موارد بسیار نادری هیج تغییری در دید بیمار ایجاد نمی شود.
  • مقاومت لایه های قرنیه: به دلیل ایجاد عمق بسیار کم برش بر روی سطح قرنیه مقاومت ساختمان قرنیه کم نمی شود
  • حفظ کیفیت دید : علی رغم عمل چشم پی آر کی که در نمره های بالا باعث کدورت قرنیه و تاری دید می شود، در روش عمل فمتولیزیک به هیچ وجه کدورت قرنیه ایجاد نمی شود.
  • عدم نیاز به قطره های چشمی در طولانی مدت: بر خلاف عمل پی آر کی که بیمار باید برای ترمیم زخم هایش از قطره های استروییدی در طولانی مدت استفاده کند، در این روش بیمار فقط باید نهایتا تا ۱ هفته از قطره استفاده نماید.

عمل چشم فمتولیزیک چه مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد؟

  • به دلیل پیچیدگی عمل فمتولیزیک حتما بایستی توسط پزشک جراح متبحر و با تجربه انجام شود و برای گرفتن نتیجه مطلوب، نیازمند مهارت بالای پزشک می باشد که خوشبخنانه در ایران چشم پزشکان حاذقی وجود دراد که بدون دغدغه می توان کار را به دستشان سپرد.
  • هزینه عمل به دلیل گران بودن دستگاه ها، لیزر وسایل آن بسیار بالا است. همچنین هزینه های سالانه نگهداری از این دستگاه ها و به روز کردن لیزرها نیز بسیار زیاد است که این عاملی برای بالا بودن هزینه عمل می شود.

چه تغییراتی در دید بیمار پس از انجام عمل فمتولیزیک به وجود می آید؟

همه بیمارانی که عمل جراحی لیزیک انجام می دهند می خواهند میدان دید آن ها افزایش یابد و بتوانند بهتر ببینند در اینجا باید بگوییم نتیجه عمل در هر شخصی با توجه به شرایط او متفاوت می باشد.

به طور مثال برای افرادی که دچار مشکل نزدیک بینی خفیف تا متوسط هستند (میوپی یا نزدیک بینی ۷دیوپتر)نتیجه عمل درحد زیادی مثبت خواهد بود و بینایی بعضی از افراد بدون استفاده از عینک ۵ یا ۶  از ۱۰ می باشد و در بعضی دیگر ۸ یا ۹ از ۱۰ می باشد و این بدین معنی است که ضرورت استفاده از عینک به حداقل می رسد و ممکن است فرد در بعضی مواقع مثل رانندگی یا مطالعه احتیاج به عینک داشته باشد.

در ۸۵% افرادی که جراحی بالای ۷ دیوپتر دارند تصحیح دید آن ها بدون عینک بین ۵ یا ۶ از ۱۰ می باشد و در ۷۰% افراد بدون عینک ۸ یا ۹ از ۱۰ می باشد.

عمل چشم فمتولیزیک برای چشم ضرر دارد؟

با اینکه عمل فمتولیزیک یکی از عمل های کم ریسک چشمی می باشد اما ممکن است مانند هر روش جراحی دیگری دارای عوارض مثل اصلاح کمتر از حد لازم، اصلاح بیش از حد و نداشتن دید لازم به بهترین شکل می باشد

در حالت اول می توان با عمل مجدد نتیجه مطلوب را به دست آورد و لی در خصوص اصلاح بیش از حد کار پزشک و بیمار کمی پیچیده تر خواهد شد و نیاز به بررسی بیشتری دارد

به دلیل آنکه اشعه لیزر فقط در یک نقطه متمرکز است احتمال اینکه  فرد به نزدیک بینی در شب مبتلا شود وجود دارد

احتمال خشکی چشم و درد پس از عمل نیز وجود دارد.

خلاصه ای در خصوص روش عمل جراحی چشم اسمایل

در جراحی چشم اسمایل فقط با  یک لیزر فمتوسکند، دیسک خیلی ظریفی  به نام لنتیکول از بافت داخلی قرنیه جدا می کنند و بعد از آن  با ایجاد یک برش فوق العاده ظریف، دیسک برداشته می‌شود. این تکنیک جراحی چشم به جهت ترمیم ملایم شکل قرنیه کاربرد دارد و قادر است میوپی (نزدیک‌بینی) را درمان کند. روش اسمایل به طور کامل بدون ایجاد فلپ قرنیه یا تبخیر بافت صورت می گیرد . بر همین اساس می توانیم بگوییم در مقایسه  با عمل لیزیک از قدرت تهاجمی و اختلالی کمتری برخوردار است. البته باید این را هم در نظر داشت  که فرق بین قدرت تهاجم و مختل‌کنندگی تقریبا نسبی است. عمل لیزیک، ایمنی و دقت فوق العاده ای دارد که همین در روش اسمایل چشم نیز در نظر گرفته شده است.

مقایسه عمل چشم اسمایل و  لیزیک

  • از عمده تفاوت های عمل چشم اسمایل و لیزیک در برش فلپ می باشد. در روش لیزیک پزشک بایستی از دو دستگاه لیزر استفاه کند، یک لیزر برای ایجاد فلپ و لیزر دیگر برای قطع اگزایمر. به همین خاطر هزینه عمل هم بالا می رود.
  • زمان عمل لیزیک طولانی تر است و در کل عمل پیچیده تری می باشد ولی در عمل چشم اسمایل هم زمان عمل کوتاه تر است، هم هزینه ها بسیار کاهش می یابد و هم شرایط برای بیمار بسیار راحت تر است.
  • در روش عمل چشم اسمایل می توان میوپی شدید تر را با هزینه مازاد اندکی درمان نمود.
  • عمل چشم اسمایل به طور ویژه برای افرادی که خشکی چشم دارند پیشنهاد می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که خشکی چشم داشته اند و عمل اسمایل را انجام داده اند به نتیجه بهتری رسیده اند.

در آخر باید بگویم اگر قصد جراحی چشم جهت رفع عیوب انکساری چشم خود را دارید حتمن با مشورت پزشک یکی از روش های عمل چشم را انتخاب نمایید. پزشک با در نظر گرفتن شرایط شما بهترین روش را به شما پیشنهاد میکند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص گذاشتن لنز چشم در چشم هایی که دچار اختلالات بینایی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم هستند با اپتومتریست ایران لنز سرکار خانم سحر قاسمی از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت می توانید در تماس باشید.

Design a site like this with WordPress.com
Get started